ISUZU TRUCK

Silnik

   Isuzu jest światowym liderem w produkcji silników diesla zarówno dla pojazdów ciężarowych, osobowych, jak i maszyn budowlanych, łodzi oraz silników przemysłowych. Nowa generacja silników diesla Isuzu oparta jest na najnowszej technologii pozwalającej zwiększać osiągi i wydajność, a przede wszystkim obniżyć zużycie paliwa. Technologia silników Isuzu otwiera nowe horyzony. Trwały i niezawodny, jednocześnie cechujący się mocą, elastycznością oraz zaskakująco niskim spalaniem.

   Chcąc osiągnąć dwa główne cele: redukcja emisji spalin oraz zmniejszenie kosztów eksploatacji Isuzu skonstruowało niezwykle oszczędne a zarazem dynamiczne jednostki. Zmniejszając wagę, wielkość oraz pojemność osiągnięto zaskakujące wyniki, które obalają mity o możliwościach jednostek 3 litrowych. Struktura silnika jest jest bardziej sztywna, aby zapewnić najwyższy stopień niezawodności, trwałości oraz cichszą pracę. Zastosowanie systemu elektronicznego sterowania pracą jednostek napędowych umożliwiają jak najlepsze i efektywniejsze wykorzystanie mocy, a zarazem zmniejszenie emisji spalin.

W silnikach Isuzu zastosowano szereg rozwiązań które znacząco poprawiają ich wydajność.

   System Common Rail – Elektronicznie sterowany system bardzo precyzyjnie określa podawane pod wysokim ciśnieniem paliwo. Powoduje to doskonałą iniekcję, a tym samym zmniejszenie emisji tlenku azotu (NOx) i cząstek stałych (PM)

   VGS – Turbosprężarka ze zmienną geometrią- Zmienna geometria zastosowana w budowie turbosprężarki pozwala na bardziej efektywne wykorzystanie momentu obrotowego silnika już od najniższych obrotów. Wpływa również na zwiększenie przyśpieszenia oraz zmiejszenie zużycia paliwa.

   16- zaworowy DOHC- Praca zaworów silnika DOHC jest dokładnie zsynchronizowana i nawet przy dużych obciążeniach gwarantuje poprawę wydajności

   EGR- układ recyrkulacji spalin- Wprowadza nieznaczną ilość spalin do układu zasilania, obniżając tym samym temperaturę spalania ubogiej mieszanki oraz redukując jednocześnie emisję tlenku azotu (NOx)